رویترز: آمریکا، اروپا را در جریان مذاکرات با ایران قرار نداده است ترامپ: نیازی به ایلان ماسک ندارم شمخانی: عراقچی با اختیارات کامل برای ⁧مذاکره غیرمستقیم⁩ با آمریکا⁩ راهی ⁧عمان است «ویتکاف» فرستاده ویژه ترامپ در امور خاورمیانه با پوتین دیدار می‌کند حملات هوایی آمریکا به پایتخت یمن (۲۲ فروردین ۱۴۰۴) سخنگوی وزارت خارجه: روز شنبه نیت و جدیت طرف آمریکایی را ارزیابی می‌کنیم آغاز مذاکرات ایران و آمریکا از عصر شنبه (۲۳ فروردین ۱۴۰۴) شکایت رسمی حماس از دولت انگلیس تحریم های جدید نفتی آمریکا علیه ایران در آستانه مذاکرات عمان هشدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نظام دوگانه در مجوز برگزاری تجمعات نگرانی صهیونیست‌ها از هرگونه توافق بین ایران و آمریکا منبع ایرانی: آمریکا مذاکره غیرمستقیم با ایران را پذیرفته است واکنش وزارت خارجه آمریکا به تهدید روزنامه کیهان درباره ترور ترامپ واکنش حماس به حملات بمب‌گذاری در رفح؛ این اقدامات نسل‌کشی وحشیانه است به سطحی از اقتدار رسیده‌ایم که دشمن را وادار به عقب‌نشینی کرده‌ایم مذاکرات آمریکا و روسیه درباره سفارتخانه‌ها سازنده بود وزیر اطلاعات: آرایش نظامی منطقه نشانگر اقتدار نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران است سردار اشعری: عاقبت به خیری شهید صیاد شیرازی به خاطر ولایتمداری او بود امیر سرتیپ امان‌اللهی: وظیفه ما این است که به عنوان سربازان نظام، در رکاب ولایت گام برداریم دستور اژه ای به قضات: مدیرانی که دارای ضعف و نقصان هستند تغییر دهید راز سرخ صیاد | روایتی کوتاه از زندگی خوش‌عاقبت شهید امیر سپهبد صیاد شیرازی دادستانی تهران علیه «حسام الدین آشنا» اعلام جرم کرد معاون هماهنگ کننده ارتش: شهید صیادشیرازی یک الگو در میان نیروهای مسلح بود سرلشکر باقری: وحدت نیروهای مسلح و توکل بی‌نظیر به قدرت خداوند از صفات شهید صیادشیرازی بود صدور رأی نهایی دادگاه عالی کانادا درباره سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی: افزایش تعداد نمایندگان مجلس در انتظار لایحه دولت است ارائه پیشنهاد جدید آتش بس در غزه از سوی دولت مصر همه چیز درباره کمونیسم و کمونیست‌ها
سرخط خبرها

قالیباف: کریدور شمال - جنوب با اولویت خط ریلی بوشهر-شیراز دنبال می‌شود| سرعت حمل بار در کشور با حرکت افراد پیاده برابری می‌کند

  • کد خبر: ۱۲۳۸۱۶
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
قالیباف: کریدور شمال - جنوب با اولویت خط ریلی بوشهر-شیراز دنبال می‌شود| سرعت حمل بار در کشور با حرکت افراد پیاده برابری می‌کند
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسائل اولویت‌دار و اساسی باید در دستور کار‌ها قرار بگیرد، بیان کرد: کریدور شمال به جنوب با اولویت خط ریلی بوشهر-شیراز دنبال می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و مجمع نمایندگان استان بوشهر بعد از ظهر امروز (پنجشنبه ۱۰ شهریورماه) در جریان نظارت ستادی از خط راه شیراز-بوشهر-عسلویه بازدید کردند.

در جریان این بازدید، نشستی هم با حضور مسئولان استان و منطقه‌ای و نیز مسئولان وزارت راه برای بررسی ابعاد پروژه خط ریلی شیراز-بوشهر-عسلویه برگزار شد و هرکدام از مسئولان توضیحاتی درخصوص وضعیت شهرستان‌های استان بوشهر و اهمیت احداث این خط آهن ارائه کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: توفیق بود در این ایام، سفر کوتاهی به استان شهید پرور بوشهر داشته باشم و به چند پروژه مهم این منطقه سرکشی کنم، در این سفر تعدادی از نمایندگان مجلس و روسای کمیسیون‌ها نیز حضور داشته و ما را همراهی می‌کنند تا به بررسی مسائل سرعت بیشتری بخشیده شود.

وی افزود: همواره در سفر‌ها تاکید می‌کنیم که مجموعه تصمیم گیری و پیگیری‌ها درخصوص تنظیم برنامه هفتم توسعه است که با هماهنگی و اتفاق نظر سایر همکاران انجام می‌شود، اما توقع‌مان این است که در استان‌ها هم همین گونه باشد و کار‌های اولویت داری که مشکلات اساسی مردم را حل می‌کند، در دستور کار قرار گیرد.

قالیباف افزود: معتقدیم مشکلات از دو جهت؛ یکی توجه به زیرساخت‌های مهم و دومی توجه به کار‌های معیشتی ولو کوتاه مدت باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس قوه مقننه کشورمان تأکید کرد: تجربه نشان داده که اگر همراهی همه دستگاه‌ها نباشد در صورت ورود امکانات هم انتظارات برآورده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مسائل اولویت دار و اساسی باید در دستور کار‌ها قرار بگیرند، اظهار کرد: هم اکنون حدود ۱۵ هزار کیلومتر خط ریلی در کشور داریم، اما در محل‌های عملیاتی کمتر از ۱۱ هزار کیلومتر خط ریلی وجود دارد. برای ساخت ۴ هزار کیلومتر از خطوط ریلی هزینه‌های بسیاری شده که اگر در محل درست ساخته شده بود  ۱۰ الی ۱۵ سال قبل بوشهر به تهران متصل می‌شد.

رئیس مجلس عنوان کرد: ما زیرساخت‌ها را برای راه‌آهن می‌سازیم، اما آن‌ها اصلاح، کار‌های تکنیکالی، لوکوموتیو، نیروی ماهر و واگن هم می‌خواهند که باید به آن‌ها توجه شود.

قالیباف عنوان کرد: در حوزه کریدور‌های شمال به جنوب خط ریلی مذکور نیز جنوب کشور را به شمال کشور متصل می‌کند. حال اگر ۴ هزار کیلومتر در این محل هزینه شده بودند، در بسیاری از مسائل جلوتر بودیم.

وی به موضوع سلامت در استان هم اشاره و تأکید کرد: وضعیت بیمارستان در استان بوشهر نسبت به سرجمع سایر استان‌های کشور مناسب نیست و این استان دارای عقب ماندگی جدی در این حوزه است، لذا باید به این مهم نیز توجه و سرانه بهداشت و درمان استان را متناسب کنیم.

قالیباف گفت: در مسیر حرکت به سمت بوشهر متوجه شدم خساراتی به نخلستان‌ها وارد شده و نخلداران با مشکلات جدی مواجه شده اند. این موضوع را هم مدنظر قرار داده و برای آن تدبیر می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مطمئن باشید مسیر کریدور شمال به جنوب با اولویت خط ریلی بوشهر-شیراز دنبال می‌شود.

طبق گفته خادمی معاون وزارت راه و شهرسازی احداث این پروژه کریدور ترانزیت ریلی جدیدِ شمالی-جنوبی از بندر بوشهر، تا مبادی شمال کشور را متصل و منطقه پارس جنوبی را به شبکه ریلی کشور با هدف انتقال سریع و ایمن تجهیزات و تاسیسات صنایع بالادستی به منطقه عسلویه متصل و منجر به انقال سریع محصولات تولیدی به داخل کشور می‌شود.

به گفته معاون وزیر راه، تکمیل این خط ریلی به ۵۲ هزار میلیارد تومان و ساخت خط راه آهن شیراز - بوشهر به حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. طرح مذکور هم اکنون ۹ درصد پیشرفت فیزیکی و ۱۶ درصد پیشرفت زیرسازی دارد.

در این نشست غلامحسین کرمی، نماینده مردم تنگستان در مجلس نیز با اشاره به اهمیت احداث خط راه آهن شیراز - بوشهر گفت: در سطح استان ۲۷ بندر وجود دارد که اگر فعال شوند، راه‌های زمینی کفاف حمل بار را نمی‌دهد، از طرفی منطقه تنگستان قطب کشاورزی بوده، اما امسال به دلیل بارندگی‌های شدید به شدت نخلستان‌ها خسارت دیدند که لازم است برای جبران خسارت آن‌ها تدبیری اتخاذ شود.

وی همچنین به مشکلات مردم منطقه از جمله کمبود مدرسه و فضای آموزشی، بیمارستان و راه آهن اشاره کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->